In de adolescentie ontwikkelen jongeren een eigen identiteit; een belangrijk onderdeel van de eigen persoonlijkheid. Inzicht krijgen in de manier waarop identiteit gestalte krijgt is daarom essentieel voor iedereen die in het sociaal domein met jongeren werkt of jongeren begeleidt. In de nieuwe uitgave Identiteitsontwikkeling en begeleiding van jongeren wordt de ontwikkeling van identiteit behandeld vanuit de vragen ‘wie ben ik’, ‘wat kan ik’, ‘wat wil ik’? Hiermee leren (aankomende) sociaal professionals theoretische en praktische kennis combineren en toe te passen bij de begeleiding van jongeren.


Voor professionals in het sociaal domein is schrijven met en voor de cliënt een belangrijk onderdeel van het werk. Dagelijks leggen zij het proces vast dat de cliënt doormaakt. Ze houden zo de voortgang bij, monitoren hun eigen aanpak, profileren zich als professionals en verantwoorden hun werkwijze. Gelukkig is schrijven een vak dat je kunt leren. De nieuwe, sterk praktijkgerichte uitgave Schrijven en rapporteren in het sociaal domein biedt de (aankomende) professional concrete en zeer bruikbare schrijfadviezen.