Deze pagina van SLO vertelt alles over kerndoelen. Kerndoelen vormen, samen met de referentieniveaus voor taal en rekenen, de wettelijke kaders voor de kern van de onderwijsinhoud van het primair onderwijs. Kerndoelen laten op hoofdlijnen zien wat belangrijk is om kinderen mee te geven in het basisonderwijs; het zijn globale beschrijvingen van belangrijke onderwijsinhouden.
Hier staat een voorstel voor de basis van de herziening van de kerndoelen en eindtermen van de leraren en schoolleiders uit het ontwikkelteam Burgerschap.
Op deze website zijn voorbeelden voor ieder leergebied van het primair onderwijs te vinden: de inhoud is geformuleerd in de vorm van aanbodsdoelen.
Paragraaf 2.2
Een artikel over de acht digitale vaardigheden die we onze kinderen moeten leren (Engels).
Op deze pagina worden de 21e-eeuwse vaardigheden gepresenteerd, waarbij je kunt doorklikken naar verschillende subonderdelen.
Op deze pagina vind je een scan waarmee je als leerkracht je eigen 21e-eeuwse vaardigheden inzichtelijk kunt maken.
Paragraaf 2.3
Op deze pagina vind je de inhoudslijnen Nederlands, met vier domeinen. Voor elk domein is er een inhoudslijn met aanbodsdoelen. Daarnaast is er een overzicht waarin voor elk aanbodsdoel is aangegeven bij welke kerndoelen het behoort en worden alle aanbodsdoelen per kerndoel gegeven.
Deze pagina maakt wettelijke doelen en voorbeeldmatige uitwerkingen van SLO inzichtelijk voor al het funderend onderwijs tot 18 jaar.
Paragraaf 2.4
Het Referentiekader taal beschrijft voor vier taaldomeinen wat leerlingen zouden moeten kennen en kunnen op verschillende momenten in hun schoolloopbaan.
Hier vind je de referentieniveau's voor taal en rekenen van School aan Zet.