Pagina
Hoofdstuk 3 | Studieopdrachten
Hoofdstuk 3 | Studieopdrachten
- Bespreek binnen een groep, samengesteld uit personen met verschillende disciplines, de unieke én gedeelde kennis en vaardigheden. Bespreek dit zowel voor het werken in een team als voor het werken aan het functioneren en de participatie van een cliënt(populatie).
- Welke competenties bezit jij al en welke zie je bij je collega’s?
- Aan welke competenties wil je zeker nog werken en hoe ga je dat doen?
- Welke kennis en/of vaardigheden van andere disciplines vind je waardevol om zelf te ontwikkelen, en waarom? Hoe helpt dit in effectiever of efficiënter interprofessioneel samenwerken?
- Waarschijnlijk
is er van jouw opleiding of beroepsgroep een competentieprofiel te vinden,
mogelijk uitgewerkt in de zeven CanMEDS-rollen. Zoek het competentieprofiel van jouw opleiding of beroepsgroep op en vergelijk
die met de competentieprofielen van ten minste drie andere disciplines. Mocht
er voor jouw opleiding geen competentieprofiel beschikbaar zijn gerelateerd aan
de CanMEDS, werk deze dan eerst zelf uit, samen met studenten of collega’s van
dezelfde opleiding of beroepsgroep.
- Waar zie je overeenkomsten en verschillen? Bekijk dit voor alle zeven CanMEDS-rollen.
- Welke rollen zijn volgens jou goed beschreven en welke verdienen aanvulling?
- Relateer de opleidings- en beroepscompetenties aan de kerncompetenties van interprofessioneel samenwerken. Wat valt je op? Welke kerncompetenties zijn al opgenomen en welke niet? Wat vind je hiervan?
- Stel
op basis hiervan een aanpassing voor aan het competentieprofiel van jouw
opleiding of beroepsgroep.
- Vul voor jezelf de rubric met interprofessionele competenties in. Bepaal op basis van het resultaat jouw leerdoelen voor de korte, middellange en lange termijn.
Laatste wijziging: dinsdag, 2 mei 2023, 13:54