1. Wat zijn de drie belangrijkste wetten waar professionals in de praktijk van samenwerking tussen onderwijs en jeugdhulp mee te maken krijgen? En hoe hangen ze met elkaar samen?
  2. Wat is spiegelwetgeving?
  3. Waar zit de disbalans tussen de wetten?
  4. Zoek een medestudent die de rol kan spelen van de ouder (Mieke) uit de casus. Wat had Mieke achteraf kunnen doen? Wat hadden anderen kunnen doen, zoals de gedragsmedewerker van de school en de casemanager? En welke problemen zijn te herleiden tot de drie wetten? En vervolgens: waar liggen de oplossingen?
  5. Nadat Pieter uit de casus op de school is geplaatst waar ook zijn broertje naartoe gaat, wordt er voor Mieke een vervolggesprek gepland met de casemanager van de gemeente, de ib’er van de school, de directeur en de jeugdverpleegkundige.
    1. Wat zou het belangrijkste doel van het gesprek moeten zijn?
    2. Wie zouden nog meer uitgenodigd moeten worden?
    3. Met welke AVG-zaken zou rekening gehouden moeten worden (denk aan toestemming, rechten, zorgvuldig handelen)?
    4. Welke tips zou je geven voor dit overleg?
    5. Wat moet er geregeld worden?
Laatste wijziging: woensdag, 31 mei 2023, 12:40