Extra: Cursisten over feedback
Extra: Cursisten over feedback
In deze films vertellen cursisten wat zij vinden van het werken met correctiemodellen en hoe zij ermee omgaan. Centraal staat de vraag: hoe pakte je de correctie van je teksten aan? Daarbij wordt gerefereerd aan een correctiemodel (zoals besproken in
paragraaf 7.8.3). De cursisten spreken over ‘nummers’ wanneer ze het over de correctiecodes hebben.
De laatste cursist die in film 1 aan het woord is, verbaast zich over het feit dat er soms een directe correctie werd gegeven. Deze observatie maakt het belang van communicatie over de feedback duidelijk (zie paragraaf 7.8.5).
Verder is het interessant om na te gaan wat deze cursisten vooral belangrijk vinden: inhoudelijk commentaar of feedback bij de vorm? De cursisten doen specifieke uitspraken over feedback bij ‘onduidelijkheid’ in teksten.
De films geven ook antwoord op de vraag of de cursisten voldoende gemotiveerd waren om hun teksten, met de meestal in indirecte vorm gegoten feedback, te verbeteren? Hoe pakten ze de correctie aan? Welke fouten blijken ze zelf
te kunnen verbeteren, welke niet?
In hoeverre hebben de cursisten zicht gekregen op de soort fouten die ze maken en bespeuren ze ook vooruitgang?
Hoe beoordelen de cursisten over het algemeen het werken met indirecte feedback?
Filmpje 2
Filmpje 3
Filmpje 4