Ga naar hoofdinhoud
Zijpaneel
Startpagina
Meer
Je gebruikt nu gasttoegang
Login
Startpagina
Handboek Nederlands als tweede taal in het volwassenenonderwijs
Hoofdstuk 2
Opdracht 4 Feedback bij buitenschoolse opdrachten
Bestand
Opdracht 4 Feedback bij buitenschoolse opdrachten
Opdracht 4 Feedback bij buitenschoolse opdrachten
Klik
Kuiken_Paragraaf-2.3.5_WWW.pdf
link om het bestand te zien
◄ Opdracht 4 Voorbeelden van interactieve werkvormen
Ga naar...
Ga naar...
Achtergrondfactoren
Taalaanleg
Leermiddelen bij hoofdstuk 1
Het Europees Referentiekader (ERK)
Supplement met nieuwe descriptoren
Raamwerk NT2
Raamwerk Alfabetisering (2008)
Informatie over LASLLIAM en de Europese Referentiegids
Competentieprofiel docent NT2
Opdracht 4 Voorbeelden van interactieve werkvormen
Opdracht 5 Voorbeelden van feedback
Modules over beroepsgerichte taalvaardigheid, zelf lesmateriaal maken en Interculturaliteit in het taalonderwijs
Modules over feedback op schrijven, online lesgeven en spreken
Leermiddelen bij hoofdstuk 2
Opdracht 2
Opdracht 4
Voorbeelden van werkvormen voor verstavaardigheid
Opdracht 8
Voorbeeld van oefeningen met verschillende luisterdoelen
Websites met luistermateriaal
Voorbeelden van taalkaarten voor een luisteropdracht
Feedback op luisteren
Leermiddelen bij hoofdstuk 4
Zelfbeoordelingsformulier voor spreektaken
Taalkaart voor buitenschoolse spreekactiviteiten
Leermiddelen bij hoofdstuk 5
Informatie laaggeletterdheid in Nederland
Enkele vragen om leesbehoeften en leesgedrag van cursisten in kaart te brengen
Meten van de leessnelheid van cursisten
Tekstmateriaal voor NT2-leerders
Voorbeeld van de opzet van een tekstbank
Alternatieve werkvormen om aan leesvaardigheid te werken (enkele voorbeelden)
Criteria voor tekstkeuze voor T2-leerders
Leermiddelen bij hoofdstuk 6
Opdracht 1
Opdracht 2
Opdracht 3
Opdracht 4
Opdracht 5
Informatie over verschillende toetsen schrijfvaardigheid
Opdracht 6
Opdracht 7
Opdracht 9
Opdracht 10
Extra: Cursisten over uitdagende schrijftaken
Opdracht 12
Extra: Cursisten over feedback
Leermiddelen bij hoofdstuk 7
Kapstokwoorden
Uitleg over de Nederlandse klanken: Language Centre University of Groningen
Uitleg over de Nederlandse klanken: ThiemeMeulenhoff
Lange versus korte klinkers: voorbeelden van perceptieoefeningen (eerste vijf werkvormen)
Klemtoon
Voorbeelden van werkvormen voor het oefenen van klemtoon
De moedertaal van je cursisten
Leermiddelen bij hoofdstuk 8
De woorden in ons geheugen
De leerbaarheid van woorden
Inburgeringswoorden eerst?
Vindplaatsen hoogfrequente woorden, schooltaalwoorden en vaktaalwoorden
Intentioneel woordleren: de semantiseren-consolideren-controlerenmethode
Tekstmateriaal voor taalleerders (zie ook hoofdstuk 6 Lezen)
Woordweb (voorbeeld)
Cursus woordenboekgebruik voor laaggeletterde cursisten
Werkvorm oefenen raadvaardigheid
Is een woord frequent?
Opdracht 5
Leermiddelen bij hoofdstuk 9
Voorbeelden van oefenvormen voor signalering en bewustwording
Veelvoorkomende verschillen tussen het Nederlands en andere talen
Leermiddelen bij hoofdstuk 10
Voorbeelden van schriftsystemen
Opdracht 3
Vrij schrijven
Leermiddelen bij hoofdstuk 11
Chronologisch overzicht van ERK-gerelateerde uitgaven
Analyseschema voor beoordeling van methodeonafhankelijke toetsen
Leermiddelen: algemene leergangen NT2
Gemeenschappelijk Europees referentiekader voor moderne talen: leren, onderwijzen, beoordelen. Supplement met nieuwe descriptoren
SLO, het Europees Referentiekader: de can do-zoeker
Raamwerk NT2
Staatsexamen NT2, examenonderdelen
Literatuurlijst uit het boek
Opdracht 5 Voorbeelden van feedback ►